اخبار و مطالب سایت

آموزش و اصول موتورشویی خودرو

موتورشویی خودرو

موتورشویی خودرو

شستشو موتور خودرو یکی از حسـاس ترین بخش ها میباشد که رعایت نکردن اصول و برخی نکات میتـواند خسارت سنگینی برای شما و اعتبار شغلی شما به همراه

داشتـه باشـد. دانستـن ایــن اصول میتوانـد به شمـا کمک کند تا از خسارات احتمـالی در امان باشید.

پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

موتورشویی

 

آماده کردن ماشین

شما باید در حین موتورشویی از قسمت های الکتریکی موتور محافظت کنید.

۱٫ ابتدا کابل های باتری را جدا کنید. ( برای جدا کردن کابل از کابل منفی شروع کنید و سپس مثبت تا دچار اتصال کوتاه نشود.)

۲٫قسمت های الکتریکی اصلی موتور را با فویل یا پلاستیک بپوشانید و با نوار چسب محکم کنید (مانند کامپیوتر خودرو)

۳٫اگر موتور خودرو بسیار داغ است ابتدا بگذارید خنک شود سپس شروع به کار کنید.

 

شستشوی اولیه

معمولا موتور خودرو به دلیل این که بطور سالیانه نظافت و شستشو میگردد گرد و غبار و کثیفی زیادی میگیرد اگر موتور خودرو گرد و غبار و آلودگی بسیاری دارد برای تمیزی بیشتر بهتر است

ابتـدا با یک فشار کم نواحـی کثیفــی را آبگیــری نمایید تا گرد و خاک اضافی و مقداری از کثیفی ها کم شود.

البته برای اثر بخشی بیشتـر مواد موتورشوی بهتـر است سطح موتور خشک باشد.

 

پاشش مواد موتورشوی

برای از بردن جرم های موتور باید از مواد مخصوص موتورشویی استفاده نمود که ما در فروشگاه آنلاین کالا کارواش بهترین های این محصول را قرار دادیم و شما میتوانید از طریق همین وبسایت یا اپلیکیشن کالا کارواش مـواد موتورشوی مورد نظـر خود را سفارش دهید.

مواد مخصوص موتورشویی را با توجه به راهنمای استفـاده آن را بر روی تمـام قسمت های موتـور اسپری نموده و اجازه دهید۳ تا ۴ دقیقه مواد بر روی سطح موتور باقی بماند.

 

تمیز کردن جرم ها با برس

قسمت هایی که مواد موتورشوی اسپری شده را با برس مخصوص (برای قسمت های فلزی برس سیمی و بخش های لاستیکی با برس نرم) تمیز کنید در ضمن اجازه ندهید مواد موتورشوی بر روی سطح موتور خشک شود.

موتورشویی خودرو

 

آبکشی با آب پرفشار

در مرحله بعدی موتور خودرو را با آب پر فشار و یا بخارخشک بشوئید و تمیز کردن را ادامه دهید.(در صورتی که از آب داغ یا دستگاه بخار استفاده نمایید تمیزی راحتتر و بهتری را شاهد خواهید بود.)

مراقب باشید که در حین آبگیری ، آب وارد درزها و لوازم برقی خودرو نشود، چرا که خشک کردن داخل آنها بسیار دشوار است.

 

خشک کردن موتور با هوا

بعد از موتورشویی لازم است که قبل از روشن کردن خودرو تمام قسمت های موتور به خوبی خشک شوند تا آسیبی به قسمت هـای برقی وارد نشود و از زنگ زدگی و پوسیدگی موتور جلوگیـری شـود.

بـرای خشک کـردن موتــور می توانیــد به صورت دستـی وبا استفاده از یک حوله یا پارچه مناسب و یا به کمک یک خشک کننده دمنده هوا اینکار را انجام دهید.

اگر از دمنده استفاده میکنید توجه داشته باشید که با فشار زیادی از هوا استفاده نکنید چرا که فشار هوا می تواند آب را به داخل درزهای موتور براند.

 

سلب مسئولیت

دقت داشتـه باشیـد همانطور که گفتـه شد با توجـه بـه حسـاسیت این بخش از شستشـوی خـودرو حتمـا قبـل از انجام موتورشویی از مشتری رضایت نامه دریافت نماییـد.

و یا در رسید کارواش خود درج نماییـد که هرگونه خسارت احتمـالی در حین انجام موتورشویی خودرو متوجـه خـود فرد میباشد و کارواش هیچگونه مسئولیتی در قبال این امر ندارد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید