اخبار و مطالب سایت

نکات نگهداری و عیب یابی دستگاه پمپ باد (کمپرسور باد)

نگهداری و عیب یابی پمپ باد

برای رفع عیب یا نگهداری بهتر از دستگاه پمپ باد بهتر است که تمام اجزای پمپ باد را بشناسید که در تصویر زیر تمام اجزای یک پمپ باد تشریح شده است.

 

اجزا پمپ باد ایستاده

 

۱٫آب درون مخزن را تخلیه کنید

سیستم پمپ باد به گونه ای است که هوا را فشرده می کند و رطوبت از هوای فشرده جدا می شود ودر کف مخزن باقی می ماند. در  دستگاه های پمپ باد پیچ تخلیه در پایین مخزن برای رفع همین مشکل تعبیه شده که آب جمع شده در مخزن را تخلیه می کند. در صورت مشاهده روغن در هنگام تخلیه رطوبت نشانه آنست که شیلندر پمپ دارای مشکل است و باید توسط متخصص تعمیر شود.

 

تعمیر پمپ باد

۲٫سوپاپ ورودی را تمیز کنید

اگر ورودی هوای پمپ باد مسدود باشدهوا به سختی رد و بدل می شود و پمپ قدرت فشرده سازی را از دست می دهد و به تدریج کارایی ماشین الاتی که به پمپ باد متصل است کاهش می یابدلذا بهتر است به طور منظم ورودی هوا را چک کنید تا تمیز باشد، مخصوصا اگر در محیط پر گرد و خاک یا کثیف کار میکند.

 

 

۳٫تمام اتصالات را محکم کنید

کمپرسور در حالت کار دارای ارتعاش است و ممکن است پیچ و مهره ها شکسته یا هرز شود. به صورت دوره ای آنها را چک کنید

 

 

 

۴٫اتصالات شیلنگ را به طور منظم بررسی کنید.

ااگر شیلنگی ترک خوردگی یا تاب خوذدگی داشته باشد ممکن است شروع به نشت کند و فشار و حجم هوا کمتر شود شیلنگ ها را دوره ای بررسی کند و درصورت نیاز آن ها را تعویض نمایید.

 

 

۵٫تعویض روغن پمپ باد

عوض نکردن روغن پمپ باد یا روغن نداشتن آن موجب ساییدگی قسمت های مختلف آن می شودپس بر اساس دفترچه راهنما روغن آن را عوض کنید

 

 

 

۵٫برق دستگاه را چک کنید

اتصالات برقی کمپرسور هوا را چک کنید تا به برق مناسب وصل شده باشد و نوسانات برقی قدرت موتور را کاهش می دهدو در مواردی با عث سوختن موتور می شود.

 

 

 

لوازم یدکی پمپ باد به همراه تمامی لوازم یدکی تجهیزات کارواش در فروشگاه کالا کارواش موجود می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید