اخبار و مطالب سایت

پولیش بدنه خودرو چیست؟ و چطور بدنه اتومبیل را پولیش بزنیم؟

پولیش بدنه خودرو

پولیش بدنه خودرو چیست؟

پولیش بدنه خودرو: وقتی می‌خواهید رنگ اتومبیل خود را براق و یا آن را ترمیم کنید در واقع یک لایه بسیار نازک از سطح رنگ را از بین میبرید که بعـد از آن سطح کاملا تمیـز و جدیـد در زیر لایه رویی نمایان میشود. بـه این فرآینـد کـه بوسیــله دستگـاه پولیشزن و مـاده مخصـوص پولیش انجــام میشــود پولیش بدنه خــودرو میگویند.

 

چند نوع پولیش بدنه خودرو داریم؟

پولیش ها بسته به نوع کاربری دارای انواع مختلفی هستند که برای از بین بردن لک ها و خش ها و جلا دادن رنگ خودرو بکار میروند. و این بسته به نوع خراش ایجاد شده نوع پولیش مورد نیاز مشخص می شود.

برای مشاهده و خرید پولیش اینجا کلیک کنید>>

 

۱٫پولیش زبر

این پولیش دارای خاصیت سایندگی فوق العاده بالا میباشد که با استفاده از این پولیش خراش های عمیق به راحتی از بین میروند.

 

۲٫پولیش نرم

این پولیش نیز دارای خاصیت سایندگی بسیار ظریفـی میباشـد به طوری کـه سطح را کـاملا براق و صـاف نمــوده و کلیه خطوط و خراش های سطحـی را از بین می‌برد. که این نوع پولیش پرکـاربرد تـر است اما پولیش زبـر در موارد خاص بکار میرود.

در هر کدام از انواع پولیش که ذکر شد بخشی از لایه رنگ برداشته میشود که میزان این لایه برداری بستگی به عمق خراش یا لکه دارد که در پولیش زبر در ادامه توسط پولیش نرم و پولیش واکس ناحیه ای که بخاطر پولیش زبر ، مات شده جلا می یابد.

پولیش بدنه خودرو

نکات مهم قبل از پولیشکاری!

۱٫ خودرو را بشویید تا آثار گِل و کثیفی روی آن نباشد. (دانه های گل روی بدنه در هنگام پولیش کردن خود باعث ایجاد خطوط و خراشهای جدید خواهند شد)

۲٫خودرو را در محلی قرار دهید که نور مستقیم خورشید روی بدنه آن قرار نداشته باشد و سطح بدنه داغ نباشد.

۳٫نوع خراش را بررسی نمایید و پولیش مناسب را (از نظر مقدار زبری) انتخاب نماید.توجه داشته باشید که پولیشی که خریداری کرده اید مناسب کار شما باشد. مثلا یک پولیش زبر میتواند دقیقا مانند یک سنباده به جای اینکه سطح را براق نماید، سطح را مات کند

۴٫ دستگاه مناسب پولیش زدن با پد پولیش استاندارد انتخاب و تهیه کنید.

مشاهده و سفارش انواع دستگاه پولیشزن و پد پولیش رو هرکدام کلیک کنید.

 

نحوه پولیش بدنه خودرو

۱٫بدنه را به ماده پولیش آغشته کنید، سپس دستگاه پولیش را روشن و سرعت آن را بر روی متوسط تنظیم کنید.

۲٫مناطق مورد نظر را با حرکت چرخشی و با استفاده از یک سرعت متوسط گسترش دهید.

در قسمت‌های پیچیده، مانند دستگیره‌ها، گوشه‌ها و… بهتر است تنها از لبه بیرونی پد استفاده کنید.

(نکته مهم این است که پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگاه دارید تا از به جا ماندن رد حرکت چرخشی بر روی بدنه جلوگیری کنید.)

(نحوه ی حرکت دستگاه پولیش باید مطابق تصویر پایین باشد)

نحوه پولیش زدن با پولیشزن

مرحله پایانی پولیش بدنه خودرو

هنگامی که ناحیه مورد نظر گرم شد و رنگ را در هنگام لمس کمی گرم احساس کردید، این زمانی هست که خش‌ها شروع به ناپدید شدن می‌کنند. و براقیت و درخشش نمایان میشود وقتی کارتان تمام شد، تمامی قسمت‌ها از جمله درب‌ها، بدنه و کاپوت ماشین را دوباره به دقت با دست شستشو دهید و این بار پس از شستشو بدنه را به طور کامل خشک کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید